Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Psychologie --- 159.953.3
Choose an application
Geertrui is het meisje dat vergeet. Haar geheugen laat het afweten. Ze weet niet wat ze gisteren deed. Meer nog, zelfs van enkele minuten geleden herinnert ze zich niets. Dat maakt het leven voor Geertrui bijzonder complex. In haar wereld bestaat geen houvast, maar ook geen verveling. Geertrui is nu 27, vier jaar geleden werd ze het slachtoffer van een ongeval dat haar leven in een klap veranderde.
159.953 --- Geheugen. Herinnering --- Geheugenverlies. --- 159.953 Geheugen. Herinnering
Choose an application
Psychologie --- Geheugen --- Mémoire --- 159.953
Choose an application
Psychologie --- Bruxelles --- Geheugen --- Mémoire --- 159.953
Choose an application
159.953.5 --- Leren. Verwerven van kennis --- Theses --- 159.953.5 Leren. Verwerven van kennis
Choose an application
Old French literature --- Thematology --- Mnemonics --- Civilization, Medieval --- History --- 159.953 --- 371 "04/14" --- Geheugen. Herinnering --- Onderwijs. Schoolwezen--Middeleeuwen --- 371 "04/14" Onderwijs. Schoolwezen--Middeleeuwen --- 159.953 Geheugen. Herinnering --- Mnemonics - History
Choose an application
This volume presents leading edge research and a 'global paradigm' for the theory of style differences in human performance. It extends an understanding of style differences in learning, thinking and behaviour, developing style research methodology, assessment, and applying style in learning.
Didactic strategies --- Educational psychology --- Organization theory --- Cognitive styles. --- Learning, Psychology of. --- Management --- Psychological aspects. --- 159.953.5 --- 37 --- Leren. Verwerven van kennis --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- 37 Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- 159.953.5 Leren. Verwerven van kennis --- Cognitive styles --- Learning, Psychology of --- Learning --- Psychology of learning --- Comprehension --- Learning ability --- Styles, Cognitive --- Cognition --- Intellect --- Personality and cognition --- Psychological aspects --- 37 Education --- Education
Choose an application
Research on teaching --- Educational psychology --- Methods in social research (general) --- Affective and dynamic functions --- Enseignement --- Onderwijs --- Opvoedkunde --- Psychologie --- Pédagogie --- 159.953.5 --- Academic collection --- #SBIB:37H0 --- #SBIB:316.334.1O400 --- Leren. Verwerven van kennis --- Pedagogie --- Leer- en onderwijsgedrag: algemeen --- Pedagogiek en onderwijskunde --- psychologische pedagogiek --- psychologische pedagogiek. --- 159.953.5 Leren. Verwerven van kennis --- Psychologische pedagogiek. --- Psychologie pédagogique --- Onderwijspsychologie
Choose an application
De auteur is werkzaam aan de universiteit van Groningen, sectie Grondslagen in de Geschiedenis van de Psychologie. Dit boek is een grondige bewerking van een in kleine kring verspreide dissertatie. Vanaf het wastablet van Plato tot en met de moderne computers zijn de filosofische en psychologische theorieën van het menselijke geheugen (en hersenwerking) doordrongen van metaforen. De auteur toont uitvoerig aan hoe de geschiedenis van deze metaforen sterk gelijkt op een rondgang door de depots van een technisch museum. Immers, bijna elke nieuwe ontdekking of uitvinding verschafte de mensheid a.h.w. een nieuwe metafoor om de werking van ons geheugen te verklaren. Gelukkig is dit originele en zeer uitvoerige - maar saai wetenschappelijke - opzoekingswerk doorspekt met gedetailleerde verhalen over de talloze geleerden die met hun ontdekkingen en ingenieuze theorieën zo sterk onze culturele voorgeschiedenis hebben beïnvloed. Merkwaardig is wel dat tot op de dag van vandaag alle metaforen van het brein een homunculus bevatten die alles bedient. Nog steeds verzetten wij ons intuïtief tegen de gedachte dat onze hersenen hun werk kunnen doen zonder toezicht van een denkend en oordelend bewustzijn. Nochtans zijn er steeds meer wetenschappelijke aanwijzingen dat onze hersenen wel degelijk werken zonder innerlijke organisator. [Wilfried Daems]
Cognitive psychology --- geheugen (mensen) --- 159.953 --- Geheugen. Herinnering --- Memory --- History. --- 159.953 Geheugen. Herinnering --- Cultuurfilosofie ; het geheugen ; geschiedenis --- 159.95*1 --- Filosofie ; Cultuurfilosofie --- Cognitieve psychologie --- 159.95*1 Cognitieve psychologie --- 130.2 --- History of civilization --- cultuurgeschiedenis --- geheugen --- History --- memory --- memory [psychological concept] --- MEMOIRE --- HISTOIRE
Choose an application
Studeren aan het hoger onderwijs is voor vele studenten een uitdaging. Hoe begin je aan zo'n grote cursus? Hoe plan je alles in? Hoe bereid je je best voor op de examens? Het vergt een andere strategie dan in het secundair onderwijs en het is niet altijd gemakkelijk om een eigen studiemethode te vinden.In Starten met studeren ga je aan de hand van concrete oefeningen na welke stappen je kan zetten om je studieaanpak te verbeteren. Het is in eerste instantie bedoeld voor individueel gebruik door studenten van het hoger onderwijs. Daarnaast kan het ook ondersteuning bieden bij studentenbegeleiding.Het werkboek werd samengesteld door studentenpsychologen van de Dienst voor Studieadvies en Studentenbegeleiding van de Universiteit Antwerpen. Het is een werkboek uit de praktijk, voor de praktijk. Inspirerende tips en tricks om zelf aan de slag te gaan met verschillende aspecten van het studeren.
Studiebegeleiding --- Hoger onderwijs. --- Study methods --- studiemethoden --- Higher education --- studiemethode-begeleiding --- 450.8 --- 489.52 --- hoger onderwijs --- studieplanning --- Hoger onderwijs ; Vlaanderen --- studieadvies --- 371.322.6 --- 159.953.5 --- 691 --- 159.953.5 Leren. Verwerven van kennis --- Leren. Verwerven van kennis --- 371.322.6 Leren studeren --- Leren studeren --- Methodiek van het studeren --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- 378 --- 371.21 --- Pedagogie en didactiek --- Leren --- Studiemethoden --- Hoger onderwijs --- Studievaardigheden --- Study methods. --- Higher education. --- studiemethode-begeleiding. --- studiemethoden. --- studiebegeleiding --- studievaardigheden --- leren studeren --- Studiemethode --- leren leren --- didactiek --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- studying
Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|